Základní informace k průběhu bezkontaktní výuky pro studenty
Základní informace k průběhu bezkontaktní výuky pro studenty
Je možné, že výuka bude muset v důsledku epidemické situace probíhat bezkontaktním způsobem. O způsobu vedení distanční výuky naleznete základní informace u příslušného předmětu v SIS v kolonce Metody výuky. Případně obdržíte podrobnější instrukce na svou e-mailovou adresu (jak bude konkrétně výuka probíhat, link na skupiny, informace o materiálech apod.).
V případě nějaké nejasnosti nebo neobdržení těchto informací je v drtivé většině případů možné kontaktovat vyučující na jejich e-mailové adrese uvedené na webu PF UK, případně je možné se obrátit na sekretářku katedry (ústavu, centra), pod kterou vyučovaný předmět spadá. Pokud se žádným z těchto způsobů k potřebné informaci nedostanete, můžete se obrátit na e-mail e-learning@prf.cuni.cz.
Podporované aplikace pro online výuku
Právnická fakulta UK k distanční výuce využívá primárně platformy MS Teams, Zoom a Moodle. Je však vždy na rozhodnutí vyučujícího, zda tyto prostředky k výuce využije, či nikoli. Vyučující mohu podklady k výuce zadávat také formou e-mailu.
Mailová schránka
Velká část vyučujících používá k základní komunikaci e-mailové schránky, na které Vám zasílá základní informace ohledně zahájení výuky, důležitých změn apod. Je nutné si v SISu nastavit správnou adresu, kterou mohu pravidelně sledovat (pro změnu e-mailové schránky je nutné se přihlásit do SISu a ve spodní části hlavního panelu stisknout Osobní údaje – Informace – Změna údajů).
MS Teams
- Aplikaci MS Teams je možné používat pomocí aplikace v počítači, na telefonu nebo v rozhraní webového prohlížeče (aplikace ke stažení zde).
- Pro přihlašování použijte tyto údaje ve čísloosoby@cuni.cz (číslo osoby naleznete pod fotkou na ISICu) a heslo je stejné jako máte v SIS.
- Výuka zde probíhá formou začlenění do některého z týmů. Do týmu jste buďto vyučujícím přímo přidáni (přijde upozornění na e-mail) nebo obdržíte link pro připojení.
Informace ohledně změn/zápisu v prostředí MS Teams nechodí na e-mail, který máte nastavený v SIS, ale na e-mail zřízený přes Office 365 (jedná se o součást balíčku, kde je i MS Teams pro studenty a zaměstnance UK), který je ve formátu čísloosoby@o365.cuni.cz s heslem stejným jako do SISu Pokud nechcete tento e-mail využívat, doporučujeme nastavit si přeposílání z této schránky na některou, kterou pravidelně sledujete [po otevření Outlooku se přeposílání nastavuje přes Nastavení (ozubené kolečko) – Zobrazit všechna nastavení Outlook – Přeposílání].
Zoom
- Aplikaci Zoom je možné používat stejně jako MS Teams v počítači, v telefonu nebo v rozhraní webové prohlížeče (ke stažení zde).
- Přihlašování si zde každý musí zřídit vlastní (pomocí vlastní e-mailové schránky).
- Výuka zde probíhá pomocí zaslaného linku, který obdržíte od vyučujícího.
Moodle
- Pro vstup do aplikace Moodle, je třeba použít tento odkaz https://moodle.prf.cuni.cz/login/.
- Pro přihlášení nepoužívejte osobní číslo, ale alias přihlašovacího jména. Tento alias naleznete na https://ldapuser.cuni.cz/ jako položku „Přihlašovací jméno“.